Nyhedsbrev #19


Ordinær generalforsamling 2025 - Julemarked - Hjertestarterdag og førstehjælpskurser - Ordensreglement og lokalplan

                                                                                                                    

Kære medlemmer

 

Vi håber, at I har haft en god sommer.

 

Generalforsamling 2025

Vi glæder os til den ordinære generalforsamling 2025, der finder sted søndag den 6. april 2025 kl. 10:30 i Skibby Hallen, Hovedgaden 77, 4050 Skibby, og vi håber på et godt fremmøde. Sæt gerne kryds i kalenderen.

 

Efter ændringen af grundejerforeningens vedtægt og vedtagelsen af den nye vandværksvedtægt tidligere i år kan foreningen og vandværket afholde generalforsamling sammen eller hver for sig. Generalforsamlingen 2025 afholdes samlet.

 

Vandværket - Valg af ny bestyrelse

På den kommende generalforsamling skal der for første gang vælges en særskilt bestyrelse for vandværket. Der er 5 bestyrelsesposter og 2 suppleantposter på valg, og den valgte bestyrelse konstituerer sig selv med formand mv. Af de 5 bestyrelsesmedlemmer skal der vælges 3 for ét år og 2 for to år, og af de 2 suppleanter skal der vælges 1 for ét år og 1 for to år.

 

Når vandværket får sin egen bestyrelse, bliver opgaverne for hver af de to bestyrelser mere afgrænsede, overskuelige og interessebestemte.

 

Har du interesse og/eller kompetencer inden for vandværksområdet, håber vi og opfordrer til, at du vil overveje at stille op. Du er velkom­men til at kontakte os, hvis du har spørgsmål til bestyrelsesopgaverne i relation til vandværket.

 

Grundejerforeningen - Valg til bestyrelsen

I grundejerforeningen er der valg af formand samt valg af afdelingsformænd og suppleanter i afdeling 1, 3 og 5. Mikkel Christiansen Ankerstjerne genopstiller ikke som formand, mens Jan Michael Olsen genopstiller for afdeling 3.

 

Vi glæder os til at få nye kræfter ind i bestyrelsen og håber også her og opfordrer til, at du stiller op eller overvejer at gøre det. Kontakt endelig en af os, hvis du vil vide mere om, hvad opgaven indebærer.

 

Julemarked

Fra Julemarkedsgruppen:

 

Kom til vores julemarked ved vandværket den 30. november 2024 kl. 13-17. Vi har boder, tombola, gratis dåsekast for børn, gratis ponyridning, julemand med godteposer, salg af æbleskiver, gløgg og kakao samt salg af juletræer. Træet bliver tændt kl. 16. Vi glæder os til en hyggelig start på december. 🎄

 

Hjertestarterdag og førstehjælpskurser

Danmarks Hjertestarterdag blev i Vellerup Sommerby afholdt den 16. oktober 2024 med deltagelse af såvel lokale som folk udefra. Hjertestartergruppen har stort fokus på vores hjertestartere, og de fem kontrollanter tjekker ugentligt, at vores hjertestartere virker, som de skal. Hvis I gerne vil kende til de enkelte hjertestarteres placering i sommerbyen, kan I gå ind på hjertestarter.dk.

 

Der er planlagt førstehjælpskurser på følgende datoer:

 

27. december 2024 kl. 10-12

11. januar 2025 kl. 10-12

9. februar 2025 kl. 11-13

 

Nærmere information om tilmelding mv. følger. Du kan altid kontakte Jan Michael Olsen fra bestyrelsen, hvis du har spørgsmål om hjertestarterne eller kurserne.

 

Ordensreglement

Vi modtager i bestyrelsen henvendelser fra medlemmer vedrørende mangelfuld iagttagelse af grundejerforeningens ordensreglement. Det gæl­der bl.a. overholdelse af støjtider (som efter medlemsforslag blev ændret af generalforsamlingen tidligere i år), beskæring m.m. Ordensreglementet kan findes her.

 

Grundejerforeningen skal ifølge vedtægten have et ordensreglement, som sammen med de tilhørende gebyrer ("bøder") for overtrædelser er vedtaget af jer medlemmer på generalforsamlingen og skal administreres af bestyrelsen. Siden bestyrelsesskiftet i starten af 2023 har det ikke været nødvendigt at udstede flere end i alt 1 påbud og 0 gebyrer. Øvrige sager er alle løst jer medlemmer imellem eller efter indledende henvendelse fra bestyrelsen.

 

Som det fremgår, er udfordringerne i det store billede begrænsede. Når vi nævner det her, så er det, fordi antallet af henvendelser, som vi modtager, over noget tid har været stigende.

 

Det er vores håb, at I medlemmer og vi i bestyrelsen sammen fortsat kan sikre både det gode naboskab og efterlevelsen af de regler, I har fastsat på generalforsamlingerne, sådan at det også i fremtiden kun ganske sjældent vil være påkrævet at forfølge overtrædelser nærmere.

 

Vi vil derfor opfordre til, at du orienterer dig i ordensreglementet, hvis du ikke allerede har gjort det.

 

Lokalplan

Derudover blev det på den ordinære generalforsamling i år besluttet, at bestyrelsen skal opfordre medlemmerne til at gøre sig bekendt med den gældende lokalplan og notere sig de væsentligste punkter. Lokalplanen administreres og håndhæves af Frederikssund Kommune og kan findes her.

 

På side 21 og frem findes lokalplanens bestemmelser. Vi gør opmærksom på navnlig reglerne om bebyggelse, belysning, hegn og skiltning.

 

Hundeefterladenskaber

Vi får også en del henvendelser om, at ikke alle hundeejere får samlet op efter deres hunde. Vi opfordrer til at huske at samle op.

 

Vintervedligeholdelse af veje

Aftale om vintervedligeholdelse af vores veje for sæsonen 2024/25 er undervejs og forventes indgået snarest.

 

Datoer for næste års bestyrelsesmøder

Datoer for næste års møder i grundejerforeningens bestyrelse fremgår på foreningens hjemmeside velsom.dk. For vandværket gælder kun datoerne frem til og med marts 2025; efter generalforsamlingen i april 2025 vil den nye vandværksbestyrelse selv fastlægge sine mødedatoer.

 

Næste bestyrelsesmøde

Næste bestyrelsesmøde finder sted søndag den 8. december 2024 på vandværket. Den første halve time kl. 10:00-10:30 er som altid afsat til, at fremmødte medlemmer kan stille spørgsmål til bestyrelsen. Send gerne dit spørgsmål til post@velsom.dk i god tid inden mødet, så vi kan være forberedte.

 

Med venlig hilsen

Bestyrelsen

 

Den 29. oktober 2024